Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2013

DISEBALIK WAHAI KAU LELAKIKU

wahai kau lelakiku adalah nukilan yang terhasil ketika sedang ralit memandu seorang diri dalam perjalanan ke UUM 
yang kelakarnya adalah entah kenapa untaian kata laju terkeluar dari mulut dan terhasilnya nukilan ini
sebenarnya ketika sedang menaip semuala nukilan ini banyak idea dan untaian sebenar telah dilupakan dan hasilnya adalah nukilan yang penuh carca marba tapi cukuplah sekadar  boleh menyampaikan idea dan rasa tuan punya badan ketika nukilan ini terhasil..

WAHAI KAU LELAKIKU

wahai kau lelakiku aku tak perlukan hamparan emas buat perbaringanku cukuplah bagiku lena di dalam dakapanmu  pada tiap malam berlalu
wahai kau lelakiku aku tak perlukan tenagamu untuk membantuku merapikan rumah cukuplah bagiku  lafaz "aku cinta kamu" di setiap pagi hari saatku sedar dari lena yang damai
wahai kau lelakiku aku takkan pernah ingin merebut sayangmu buat si bunda cukuplah bagiku kucupan mesra darimu  saat mata ingin beradu untuk lena yang panjang
wahai kau lelakiku
aku takkan pernah
melarang kamu keluar
bersama teman2mu setiap malam
cukuplah bagiku
hujung minggu milik kita berdua

wahai kau lelakiku
ini sahaja yang aku bisa berikan
kerna aku wanitamu
yang akan selalu mencintaimu
yang akan selalu setia padamu
dan yang akan selalu ada untukmu

nukilan ermahida (20122013)

ONE STEP AT A TIME ~~~JORDIN SPARKS

Hurry up and wait
So close, but so far away
Everything that you've always dreamed of
Close enough for you to taste
But you just can't touch

You wanna show the world, but no one knows your name yet
Wonder when and where and how you're gonna make it
You know you can if you get the chance
In your face as the door keeps slamming
Now you're feeling more and more frustrated
And you're getting all kind of impatient waiting

[Chorus]
We live and we learn to take 
One step at a time
There's no need to rush
It's like learning to fly
Or falling in love
It's gonna happen and it's
Supposed to happen that we
Find the reasons why 
One step at a time

You believe and you doubt
You're confused, you got it all figured out
Everything that you've always wished for

SAYA ANAK SULUNG

tengah membelek-belek FB terjumpa satu gambar yang dikongsi oleh seorang sahabat dan laju mata membaca yalah, sebab ada kaitan dengan diri sendiri setakat ini ini adalah deskripsi terbaik yang pernah jumpa berkaiatn denga personaliti diri mengikut kedudukan dalam keluarga semua yang disenara itu memang terasa kena  cuma yang agak tidak betul untuk tuan punya entri adalah deskripsi NO 20 saya adalah orang paling susah nak bangun bila tidur lena lagilah kalau tidur mati
dan yang NO 16 tu baru je tuan badan buat sebab nak sangat makan daging bakar punya pasal memasak saya hari nie
overall, sangat suka gambar ini dan saya bangga saya anak sulung..

HIDUP PERLU SELALU MUHASABAH

hidup ini perlu selalu muhasabah kita sering mengungkap muhasabahlah diri biar berubah untuk yang lebih baik tetapi kadangkala musykil bagaimana kita haus bermuhasabah
muhasabah diri kalau tiada yang mengerti bermaksud mengevaluate diri sendiri menilai diri sesuai dengan tujuan  kenapa kita diciptakan ILLAHI di mika bumi

Dari Syadad bin Aus r.a., dari Rasulullah saw., bahwa beliau berkata, ‘Orang yang pandai adalah yang menghisab (mengevaluasi) dirinya sendiri serta beramal untuk kehidupan sesudah kematian. Sedangkan orang yang lemah adalah yang dirinya mengikuti hawa nafsunya serta berangan-angan terhadap Allah swt. (HR. Imam Turmudzi, ia berkata, ‘Hadits ini adalah hadits hasan’)
Sumber: http://www.dakwatuna.com/2007/09/17/258/makna-muhasabah/#ixzz2mM8xZ7wp
Follow us: @dakwatuna on Twitter | dakwatunacom on Facebook



tujuan utama kenapa kita dicipta untuk menjadi khalifaNYA di muka bumi ini membajak tanah kehidupan dengan benih2 amar maaruf nahi mungkar moga dapat dituai hasilnya di ke…

GOUT DIET

ceri didapati mampu mengurangkan asid urikstrawberry juga dikatakan membawa kebaikan sekiranya di makan.elakkan makanan tinggi purine, iaitu yang berasal dari sumber protinhadkan daging kepada satu hidangan sehariJangan makansweetbreads, buah pinggang, hatiotak, atau sebarang daging organ lainsardinikan bilishasil daging, consomm├ęs, dan ( gravies )Guna secara berhemah:asparaguskacanglentilspeascendawancauliflowerspinachrhubarbElakkan kurang air:Minum banyak cecair, terutamanya air, untuk mecairkan dan membantu proses penyingkiran urate;Cuba elakkan makanan atau ubat diuretik seperti aspirin, vitamin Ctea dan alkohol.Dalam tubuh badan manusia, purin disingkirkan sebagai asid urik. Purin dijumpai tinggi akan nilainya dalam produk makanan berasaskan haiwan, seperti hati dan 

GOUT MENYERANG LAGI

perbualan dengan ummi tadi buat hati risau dan susah hati sedikit kata ummi ayah tak ikut berjual hari ni kena tinggal sensorang dekat rumah sebabnya gout datang menyerang lagi dan ayah tak bebas nak bergerak sangat
aduhai bila dengar macam nie hati yang dikeraskan tak nak balik dah rasa macam nak gerakkan kereta pulang rasanya memang hint ummi suruh balik  sebab tak pulak berita ni dikhabarkan dekat budak uum tue yalah kalau yg di uum tue susah pulak kalau dia nak balik
dalam risau memikirkan laju pula tangan mencari pasal gout  manalah tahu ada rahsia baru yang perlu kami tahu pasal gout dan natijahnya memang ada sedikit perkongsian yang dapat  melalui internet tentang gout
Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 420 ╬╝mol/L (7.0 mg/dL); hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout dan pasti ada bagi penyakit gout walaupun aras asid urik yang tinggi tidak semestinya bererti…

CRUSH OR LOVE

try to find article about this study but cant find it maybe it will takes time coz already have lots of tasks to do so, this entry will be purely based on this picture
since today we already in december 2013 so today its almost one year that im have crush with him hahahahahha really dunno  what is the inspiration for my entry juz wanna myself to remind in the future this crush is so far the longest that I had
actually, to me the crush is not someone that we want to be with crush is for me like an artist the one that we can admire from distance the one that can make me smile by juz seeing him the one that can make my day by juz simply smile to me
but with this latest finding it make me wonder whether i only have a crush with him or actually, im in love with him hmmmh let the fate and time decide till then

CRUSH ~~~ DAVID ARCHULETA

I hung up the phone tonight
Something happened for the first time
Deep inside
It was a rush
What a rush
'Cause the possibility
That you would ever feel the same way
About me
It's just too much
Just too much

Why do I keep running from the truth?
All I ever think about is you
You got me hypnotized
So mesmerized
And I've just got to know

[chorus:]
Do you ever think