Langkau ke kandungan utama

ALUNG, BILA NAK KAHWIN ?


suatu petang di hari puasa ketiga
 angin sepoi2 bahasa walau kelembapan agak tak terasa
tekak rasa perit sebab duduk melepak 
kat bazar ramdhan
aik..ape cer melepak nie
biasalah kata peniaga tegar
mestilah berniagakan
dari duduk melangut kat umah baik kuar
dan disebabkan orang pun masih lagi rajin sangat nak masak
taklah sebusy maner 
dan sempatlah aq ngan adik aq duduk mengusha orang lalu-lalang
ngah elok mengusha tetiber lalau kawan sekolah rendah aq nie
and ntah camner adik aq boleh melalut
dia baik punya tanya soalan cepumas kat aq 
ALUNG.. BILER PULAK..KAWAN ALUNG TUE DAH NAK MASUK ANAK DUA DAH.. ALUNG TUNANG PUN BELUM...
okay..
inilah soalan yang aq rasa patut tak ader dalam silibus kehidupan aku buat masa sekarang nie
soalan jenis macam nie memang lebih susah dari paper fluid dynamics last sem
dan memang aq tak terkata kalau ditanya macam nie
dan salah satu sebab aq tak nak pergi tarawih ker surau adalah sebab nie jugak
aduhai
listen yerk, semuanya
mungkin inilah jawapan standard yang aq akan bagi
 kalau kena lagi tanya soalan luar alam nie



dan aq teringat pulak 
satu malam tue tangah duk dalam keta time jalan2 ke KL
aq share ngan adik aq 
plan aq nak further study sampai pHd
and tetiber ayah aq sampuk pulak
ABIS TUE, BILER PULAK NAK KAHWINNY
ini memang pelik sebab ayah aku tak pernah lagi keluar ayat penyata macam nie dar mulut dia
nie mungkinlah tempias daripada
anak2 kawan dia yang semuanya duk racing nak bina masjid

and maybe another answer yang aq boleh bagi
memnag start kena pikir aper jawapan kalau ditanya soalan macamnie
ini lagi contoh jawapan yang mungkin logic


memang sangatlah sibuk
rasanya takder masa kot nak pikir lagi pasal nie
sebab kepala gah serabut dengan banyak lagi benda lain
semuanya nak dibuat
sampai tak terkejar dek anganan 
tak tercapai dek badan
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
lagi better kalau ader masa lapang pun
adalah untuk memperbaikkan lagi diri yang serba kekurangan nie
macam maner nak lahirkan bakal generasi yang dapat pertahankan agama
kalau diri ini pun masih lagi terumbang-ambing
mencari tiang untuk berpaut
masih lagi menjerit ketakutan
bila dilambung ombak ganas ke pantai kegagalan

dan ini mungkin perisai terakhir aku
untuk menangkis semua jawapan2 yang ditanya


memang aq sentiasa rasakan yang aq terlalu sibuk
sampai kadangkala tak ader masa untuk diri sendiri
terlalu banya komitmen yang aq perlu jalankan
so, in laymans term aq takder masa nak cari jodoh
so macamman nak kahwin kalau calon pun lansung takder dalam listkan
so, maybe kalau aq dah bersedia tapi takder masa nanti
maybe mintak parents jerlah carikan
hahahhahahahah
okay kenyataan yang akhir nie sekadar karutan tengah malam aku..
tetiber teringat pulak my ummi cakap 
yang ramadhan nie ummi nak doakan semoga dapat jodoh...
huhuhuhuhuhhuhuhu..
anak dia nie grad pun tak lepas
ummi dah cakap pasal jodoh..
memang tak kenalah..
dan aq and my sis sekadar ketawa besar biler dengar anganan ummii aku nie...
anyway, soalan BILA NAK KAHWIN tue
mungkin boleh hold dulu koyt..
WASSALLAM..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SAYA BANGGA NAMA SAYA HAMIDAH !

Coz dah tak berapa betul kepala plus with mata yang tak reti nak tutup nih... mendorong aku untuk buat satu kerja yang boleh dikategorikan tak adanya faedah tapi sebab niat nak sangat mencuba.. so aku dengan bangga dan ragu mengKLIK cik Google and search for HAMIDAH.. and seriously terkejut dengan penemuan aku nih... tapi mulut bertambah senyum.. coz x expect akan found something new.... kelakar tak kelakarlah tapi memang menyejukkan hati dan meriangkan jiwa..heheheheheheh.. The reason adalah kerana I found out that my name which is HAMIDAH also was a name of one city.. betul ker fakta nih..ataupun auta.. jumpa kat WIKIPEDIA kot.... almost 100% right xcept ader someone else try autakan fakta.. itu hamba tolak ketepilah....kat bawah aderlah further explanation but simple... Hamidah  is a village in west-central  Yemen . It is located in the  San‘a’ Governorate .

GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD  and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I wi

USM VS UTP

alkisah nak jadikan citer... hari nih aku pegi KL ngah elok lepak ngan my family baru teringat HP yang dah lama tak dilihat and biler aku wak check up wau surprise hahahahahahaha aku dapat lak UTP macam daydream jer time baca mesej tuh tapi ntah kenapa aku tak rasa hepi sangat macam tak teruja tak macam masa aku dapat USM hari tuh rasa nak melonjak ke langit jer macam nak menari pun ader gak lepas dapat mesej terus aku call ARIF hahahahaha apa lagi report kat dier dier cam besalah hasut aku pergi situ bukan aku tak tau dier nak sangat aku study kat situ hahahahahha katanya aderlah kawan member... aper beza ker kawan ngan member tapi ntahlah aku tak tau nak kater aper aku macam lost macam orang angau ader gak lepas aku pikir2 rasa2 macam dah dapat petunjuk hahahahahaha isthiharah pun belum dah dapat petunjuk hebat gak daya instint aku nih banyak pro and kontra nya samaada USM atau UTP but frankly speaking IM fallin in love with USM even tak pernah pergi lagi kat situ... tapi in my head