Langkau ke kandungan utama

TOUR @ SUNGAI PETANI (SP)


tour at sungai petani
dah jadi macam satu rutin dan kewajipan
setiap sem mesti datang sp
well, biasalah nak melawat bakal nurse kan
sungai petani ne letaknya kat kedah darul aman
dan buat student macam aku nie
kalau nak jalan2 memanglah akan well-planned dulu 
coz nak kena budget cikitkan
dari USM nibong tebal
sebab nak cepat dan tak nak sangkut sangat 
dengan traffic light yang memanglah banyak dekat PENANG nie
aku choose ikut highway dari TOL JAWI and keluar dekat TOL JURU ( duit tol : RM 2.80)
then dari JURU terus jer tak payah bengkak-bengkok
sampailah nampak arah nak ker alor setar
then akan masuk pulak tol SG DUA dan sebab 
nak jimat cikit aku selalu keluar ikut TOL SP (U) ( duit tol : RM 3.40)
btw, tiniey aka my bestfriend nie ngah blajaq nak jadi nurse 
and kolej dy dekat HOSPITAL SULTAN ABDUL HALIM 
even lg dekat kalau aq kuar ikut TOL SP (S)
tapi malaslah sebab tol naiklah cikit
plus ikut jalan kampung best kot
dapat makan angin ngan menikmati kehidupan
dan seharian tu memang kaki lenguh sebab jalan banyak sangat
balik hostel kaki tercabut rasanya dan memang sedap mengulit mata
so, jom enjoy my tour at SP with TINIEY



sebab semangat sangat nak jumpa tiniey
dari usm tolak awak pagi kot
kalo bolen nak subuh dekat perhentian jerrrr
sampai THE STORE pun tak bukak lagi


mak cik nie memang biasalah
kalo tak berposing dalam sehari memang tak sah
nasib baik tak tinggi lampai
kalau tak mesti dah pasang angan2 nak jadi model



kebetulan kami datang ke CS SP 
ader pulak karnival best kottt
nasib baik kena balik awal 
kalo tak boleh jumpa artis2 yang datang meriahkan majlis
tapi best jugaklah karnival nie
ramai kot orang datang niaga
then, beli pizza yang memang sangat sedap..
serioously, boleh lawan PIZZA HUT
walau pun ON DIET, tapi makan tetap makan
takper lepas makan minum TEA HL


LUNCH dekat TESCO
bestnya SP nie tempat dia dekat2
bukan hujung ke hujung
so senanglah macam kami nak buat market-hopping
hehehehehehehehe
makan sizzlinh..pergh..sedap giler
sebab dah lama tak makn kot
and biasalah mak cik sorang nie mesti nak berposing



dekat SP nie ader taman cantik kot
mula2 dapat tau dari seorang mak cik kat masjid 
dy cakap taman burung
wau.. biasalh mid
kalau dengar pasal taman2 nie, memang berminbatlah sangat
taman nie tak taulah orang SP panggil aper
tapi location dy betul2 belakang masjid besar dekat tengah2 pekan SP tue
memanglah jumpa sangkar burung tapi tak nampaklah burung2 tue
maybe tengah main sorok2 kot time kami datang jenguk


seronok aku tengok taman nie
sihat kot orang2 SP nie
sangat meriah
kalah PADANG POLO dekat IPOH tue
memang happening
 dengan ramainya orang berjoging
budak2 main dekat taman permainan
berbasikal
siap ader laluan lagi
dan kawasannya teduh jer sebab banyak poko2 yang besar
dan landskapnya bersih dan teratur


bukan budak2 jer main buaian
mak budak pun join sekali
nie dier biler dah MODE ON CHILDREN
memang tak malu biler ader budak2 kat tepi tu asik jeling2 jerrr



makan sudah, main pun sudah
so jom sembahyang ASAR yerk
btw, ZUHUR kami dekat TESCO
coz time jumaat biasalah
orang laki dah bookedkan
masuk jer masjid nie aku tertarik
sangat dengan decoration dy
memang super duper



nie mungkinlah apa orang panggil
prptotype kalau kami dak enjin cakap
maap kalau salah term
memang nampak cantik kan desig dia
siapalah arkitek masjid nie
memang nak ucap tahniahlah
tapi aq luper pulak nak take noted nama masjid nie


ako pun boring juga nak tulis
macam biasalah
kat maner ader tiniey
mesti ader gambar depan cermin punya
wajibullghunnah
dari zaman matriks sampailah sekarang


masjid nie yang menarik die
ader tingkap besar dekat tepi2 masjid
dan tingkap nie sampai bawah kot 
and siap ader jendela lagi
memang nampak klassic giler


nak ikut posing jugak
sebab tingkap nie memang smart


lagi gambar tepi tingkap tapi yang ini gelap cikit



time nak balik
bergambar depan kolej kediaman tiniey
tersergam indah kot kolej nurse nie


teka apakah gambar yang blurr nie
pemandangan matrik KMPP terchenta
di waktu senja
snap dari dalam kereta berkelajuan tinggi
btw, thanks to MR DRIVER that day
jasamu dikenang

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD  and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I wi

SAYA BANGGA NAMA SAYA HAMIDAH !

Coz dah tak berapa betul kepala plus with mata yang tak reti nak tutup nih... mendorong aku untuk buat satu kerja yang boleh dikategorikan tak adanya faedah tapi sebab niat nak sangat mencuba.. so aku dengan bangga dan ragu mengKLIK cik Google and search for HAMIDAH.. and seriously terkejut dengan penemuan aku nih... tapi mulut bertambah senyum.. coz x expect akan found something new.... kelakar tak kelakarlah tapi memang menyejukkan hati dan meriangkan jiwa..heheheheheheh.. The reason adalah kerana I found out that my name which is HAMIDAH also was a name of one city.. betul ker fakta nih..ataupun auta.. jumpa kat WIKIPEDIA kot.... almost 100% right xcept ader someone else try autakan fakta.. itu hamba tolak ketepilah....kat bawah aderlah further explanation but simple... Hamidah  is a village in west-central  Yemen . It is located in the  San‘a’ Governorate .

USM VS UTP

alkisah nak jadikan citer... hari nih aku pegi KL ngah elok lepak ngan my family baru teringat HP yang dah lama tak dilihat and biler aku wak check up wau surprise hahahahahahaha aku dapat lak UTP macam daydream jer time baca mesej tuh tapi ntah kenapa aku tak rasa hepi sangat macam tak teruja tak macam masa aku dapat USM hari tuh rasa nak melonjak ke langit jer macam nak menari pun ader gak lepas dapat mesej terus aku call ARIF hahahahaha apa lagi report kat dier dier cam besalah hasut aku pergi situ bukan aku tak tau dier nak sangat aku study kat situ hahahahahha katanya aderlah kawan member... aper beza ker kawan ngan member tapi ntahlah aku tak tau nak kater aper aku macam lost macam orang angau ader gak lepas aku pikir2 rasa2 macam dah dapat petunjuk hahahahahaha isthiharah pun belum dah dapat petunjuk hebat gak daya instint aku nih banyak pro and kontra nya samaada USM atau UTP but frankly speaking IM fallin in love with USM even tak pernah pergi lagi kat situ... tapi in my head