Langkau ke kandungan utama

PERSOALAN CINTA

Tengah asyik menelaah TEK E di dalam dewan kuliah
sambil mendengar Suria FM
aku disapa oleh seorang sahabat
perbicaraan kami mulanya diisi dengan bertanya khabar
almaklumlah aku dan sahabat aku itu masing2 sibuk sendiri
terlampau padat rutin antara kami
hungga menyebabkan kami
sudah lama tidak bertanya khabar
tak lama kemudian dia mula menyuarakan masalahnya
aku pun tak tahu kenapa
dia suka bertanya kepada aku
sedangkan aku tahu
dia tahu yang aku tidaklah mempunyai pengalaman yang banyak
berkenaan cinta
hanya melalui pemerhatian dan juga pendengaran
dan juga dari pengalamn rakan2 yang mengalaminya
apakah  masalahnya
biarlah jadi rahsia antara aku dan dia
kerana niatku menulis entri ini bukan untuk menghebahkan kisah selimut orang lain tapi hanya sekadar meluahkan apa yang aku rasa......

PERSOALAN CINTA.... memang sukar untuk diselesaikan... kerana ia melibatkan perasaan malahan kadang ia bertambah teruk kerana ada ketikanya ia melibatkan akal fikiran yang sihat....
kalau anda ditanya oleh seseorang, siapakah yang harus dipilihnya....
apakah jawapan yang anda ada untuk dia..... bagi aku tidak adil sebenarnya soalan ini... lebih2 lagi kalau kita sendiri tidaklah mengenali siapakah mereka yang telah hadir dan melakar kisah dalam hidup sahabat kita itu......keadaan di mana kita merasakan bahawa cinta kita telah dibahagi dua... sentiasa ada... dan keadaan itu kadangkala memaksa kita untuk membuat pilihan... siapakah yang akan terus bersama kita untuk menghadapi pancaroba hidup ini...... dia yang telah lama setia atau si dia yang baru menghulurkan salam.............. berlainan orang pasti berlainan pendapat........ kebanyakan daripada kita pasti akan memilih si dia yang telah lama bersama kita... kerana itulah jalan paling selamat dan kita tidak perlu rasa bersalah dan takut untuk dikatakan mereka yang tidak menepati janji atau dipanggil curang..... dan segelintir dari kita yang sanggup memperjudikan nasib pasti memilih yang baru...lebih2 lagi kalau yang baru itu lebih baik dari yang lama... dan disaat itu akal kita telah membuat keputusan tanpa bertanya kepada perasaan.... dan kadangkala perasaan juga keliru untuk membuat keputusan kerana dikaburi oleh hati yang sudah muak dan letih pada yang lama....... hummmmmmmmm........ persoalaan cinta ini memang payah untuk dirungkai dan juga ia akan sukar kerana melibatkan perasaan yang subjektif sifatnya...... apa2pun tepuklah dada, tanyalah apa yang hati kita mahu.......si dia yang telah lama menanti atau si dia yang baru hadir....


cinta yang dicari akan pergi 
cinta sejati kekal abadi
sayanglah pada yang sudi
bukan sayang pada yang simpati
rindulah pada yang kasih
bukan rindu pada yang dikasihi
setialah pada yang menanti
bukan setia pada yang tak pasti

Catatan popular daripada blog ini

COLLATERAL LIGAMENT TEAR : PATIENT'S GUIDE

A Patient's Guide to Collateral Ligament Injuries Introduction The collateral ligaments are commonly injured parts of the knee. An injury to these ligaments usually involves a significant force, such as a fall while skiing or a direct impact to the side of the leg. This guide will help you understand where the collateral ligaments are locatedhow a collateral ligament injury causes problemshow doctors treat the condition Anatomy Where are the collateral ligaments, and what do they do? Ligaments are tough bands of tissue that connect the ends of bones together. There are two collateral ligaments, one on either side of the knee, that limit side to side motion of the knee. The medial collateral ligament (MCL) is found on the side of the knee closest to the other knee. The lateral collateral ligament (LCL) is found on the opposite side of the knee. Together, the collateral ligaments also work with the posterior cruciate ligament (PCL) to prevent excessive motion of the tibia posteriorly…

PANTUN CINTA ~~ CILOK FROM MY TWEET

berhias tandu daun selasih raja dewata megah berarak kemarau rindu menghakis kasih goyahlah cinta dicumbu jarak
pena dilarik mengukir kalam kalam ditulis atas suasa wahai angin sampaikanlah salam salam rindu curahan rasa
tumbuh tinggi pohon akasia singgah kelana memahat kenangan pemilik cinta biarlah rahsia silalah tunngu kiriman undangan
Tengah menggeledah arkib twitter, terjumpa pantun ini Kalau dikenang balik, terasa lawak dan kelakar. Waktu tu rasanya tengah jakun lagi dengan twitter. Tak sah kalau tak sehari mengtweet. 
Tak pasti pantun ini tentang apa dan siapa. Tapi bila check tarikh, macam dekat dengan waktu PADU. So, maybe semangat berpantun tiba-tiba datang berdamping. 
Aku rasa mesti waktu tu, follower aku banyak yang muntah hijau. Aku pun sekarang bila baca balik pantun ni, rasa nak hentak kepala kat meja ja. It's so cheesy. 



GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY
So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny
and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD
 and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I will always try my best to find something that I think is the most suitable for you so, I will always…

I'm OFFICIALLY 22

im officially 22 years old now i seriouslt did not know what to feel its not like during my ten years ago where im feeling excited to celebrate my birthday nowafay im not felt it anymore its felt like a normal day where i need to do my chores and also need to solve my life's problem
well then if i think back that I already 22 it make me realize there are lots of things that I need to do and need to accomplish if i make my mother as my benchmarking im still far away to get at a same level like her at least my mother when she's 22 she had found her other half means she already married with my father
meanwhile, im still nowhere im still finding the purpose of my life still try to rule out myself and im still far away from finding the other half of me
22 its like a magic number where ur think that u are big enough to make a big decision for ur life but u know deep in ur heart u still confused with ur choice
22  make me think harder than before lots of my friend already have their…

OPTICAL COMBUSTION ENGINE~~~~ A BRIEF INTRODUCTION

1.INTRODUCTION  Figure 1 : Optical Single Cylinder Engine Internal combustion (IC) performance is one of the important aspects in automotive industry. The higher the IC performance, the powerful the engine car to be, therefore cause the higher request between the lovers of high performance cars. However, engineers had faced lots of problem in the way to determine the exact and more accurate performance of IC engine. These problems happen due to lots of factor such as the material that IC engine made of from. The IC engine is made of from all-metal materials and this prevent engineers to gain a detailed insight of the mixing, combustion and emissions formation processes occurred in the cylinder of IC engine. Therefore, the Optical Engine has been introduced as the improvement to the original system. High-speed imaging combined with the optical access provided by a optical engine offer the ability to directly image and compare ignition and combustion phenomena of internal combustion engin…