Langkau ke kandungan utama

CHILD ABUSE

CHILD ABUSE atau bahasa latinnya adalah pembuangan anak. Pembuangan anak sekarang ni merupakan isu paling hangat lebih hangat dari isu parlimen lagi...kenpa ye tiba2 tergerak hati ini untuk menulis entri tentang isu ini. Tak ader tajuk lain atau sekadar nak ikut trend masa kini...bercerita tentang yang panas sajer.... The main reason ialah sorang member bagitahu pasal seorang bayi malang ini menjadi habuan anjing selepas dia dengan penuh kasih sayangnya ditinggalkan di tepi semak oleh bidadari dunia yang diharapkan untuk menjadi pelingung mereka dari kezaliman dunia namun kata orang2 tua harapkan pagar, pagar makan padi...bidadari yang diarapkan untuk melindungi mereka,rupa-rupanya adalah syaitan bertopengkan manusia, membuang mereka ke tepi semak atau tempat sampah atau tepi2 surau dan lebih teruk di lubang jamban...yang musykilnya bagaimana masalah pembuangan anak ini bole terjadi negara kita...sebuah negara dimana rata2 penduduknya mempunyai pegangan agma tak kira Islam,Hindu atau lain....lebih menyedihkan ramai orang Melayu yang beragama Islam terlibat dengan isu ini....sudah jelas dan terang dalam agama kita zina itu dilarang...sudah jelas dalam Al QURAN perbuatan zina itu haram...malah mendekatinya pun dilarang...jadi kenapa ianya masih berlaku...bak kata NABIL RAJA LAWAK....lu fikirlah sendiri...

Adakah ini bukti cinta zaman sekarang.....adakah ini yang ingin kita banggakan pada anak cucu kita nati...adakah ini yang ingin kita hebahkan di mata dunia..lihatlah betapa hebatnya anak2 muda kami...menabur benih tak kira dimana, dengan siapa ....lihatlah betapa beraninya pemudi2 kami mengandung dan melahirkan beribu anak lalu dibuang begitu sahaja...tidak berperasaankah ibu2 kepada bayi malang ini...setelah penat dikandung selama 9 bulan sepuluh hari....kemudian bertarung nyawa untuk melahirkan mereka...dan akirnya dibuang begitu sahaja..menjadi santapan binatang liar...kalau begitulah pengakhirannya...kenapa tidak digugurkan sahaja mereka ketika di awal kandungan lagi...kalau tidak mahu dijaga anak itu kenapa perlu memenatkan badan mengandungkan mereka....mungkin alasan mereka...gugurkan anak..tak boleh,membunuh namanya....adakah tidak terfikir di fikiran mereka apabila mereka membuang anak itu dan akhirnya menjadi santapan haiwan liar itu sama sahaja dengan membunuh cuma mereka tidak mengotorkan tangan mereka sendiri dengan perbuatan kejam itu...huh..kalaulah mereka boleh berfikir...sudah tentu mereka tidak akan melakukann perbuatan terkutuk itu...kalaulah mereka ada akal fikiran tentu mereka dapat mengawal nafsu mereka dari merajai diri.....atau mungkin mereka tiada duit untuk mengugurkan anak atau membeli komdom...mungkin kerajaan perlu menyediakan kondom secara percuma atau memberikan bayaran percuma kepada mereka2 yang ingin mengugurkan anak....wah ini cadagan yang sangat baik..mungkin boleh dipanjangkan ke dewan parlimen...hehehehe...

Sudah sakit mata melihat aksi2 yang tak sepatutnya dipertontonkan di khalayak ramai...malah suami isteri pun tidak beraksi seperti itu...tapi lebih sakit lagi mata apabila melihat gambar2 bayi malang ini....sudah penat telinga mendengar ramai pasangan ditangkap basah oleh JABATAN AGAMA...tapi penat lagi telinga mendengar cerita bayi2 malang dibuang disana dan disini.....pilu rasanya hati melihat anak2 muda melakuka aksi tidak senonoh....tapi pilu lagi hati melihat bayi2 ini menjadi santapan haiwan liar... apakah yang boleh kita lakukan untuk membendung gejala ini....apakah kita hanya ingin melihat sahaja...menjadi saksi kepada kezaliman atas kebodohan kita semua.... Fikir-fikirkanlah...semoga ianya tidak akan menjadi trend yang boleh dibanggakan dan semoga ianya tidak akan berlaku ke atas diri kita semua....AMIN...

Catatan popular daripada blog ini

COLLATERAL LIGAMENT TEAR : PATIENT'S GUIDE

A Patient's Guide to Collateral Ligament Injuries Introduction The collateral ligaments are commonly injured parts of the knee. An injury to these ligaments usually involves a significant force, such as a fall while skiing or a direct impact to the side of the leg. This guide will help you understand where the collateral ligaments are locatedhow a collateral ligament injury causes problemshow doctors treat the condition Anatomy Where are the collateral ligaments, and what do they do? Ligaments are tough bands of tissue that connect the ends of bones together. There are two collateral ligaments, one on either side of the knee, that limit side to side motion of the knee. The medial collateral ligament (MCL) is found on the side of the knee closest to the other knee. The lateral collateral ligament (LCL) is found on the opposite side of the knee. Together, the collateral ligaments also work with the posterior cruciate ligament (PCL) to prevent excessive motion of the tibia posteriorly…

PANTUN CINTA ~~ CILOK FROM MY TWEET

berhias tandu daun selasih raja dewata megah berarak kemarau rindu menghakis kasih goyahlah cinta dicumbu jarak
pena dilarik mengukir kalam kalam ditulis atas suasa wahai angin sampaikanlah salam salam rindu curahan rasa
tumbuh tinggi pohon akasia singgah kelana memahat kenangan pemilik cinta biarlah rahsia silalah tunngu kiriman undangan
Tengah menggeledah arkib twitter, terjumpa pantun ini Kalau dikenang balik, terasa lawak dan kelakar. Waktu tu rasanya tengah jakun lagi dengan twitter. Tak sah kalau tak sehari mengtweet. 
Tak pasti pantun ini tentang apa dan siapa. Tapi bila check tarikh, macam dekat dengan waktu PADU. So, maybe semangat berpantun tiba-tiba datang berdamping. 
Aku rasa mesti waktu tu, follower aku banyak yang muntah hijau. Aku pun sekarang bila baca balik pantun ni, rasa nak hentak kepala kat meja ja. It's so cheesy. 



GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY
So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny
and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD
 and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I will always try my best to find something that I think is the most suitable for you so, I will always…

I'm OFFICIALLY 22

im officially 22 years old now i seriouslt did not know what to feel its not like during my ten years ago where im feeling excited to celebrate my birthday nowafay im not felt it anymore its felt like a normal day where i need to do my chores and also need to solve my life's problem
well then if i think back that I already 22 it make me realize there are lots of things that I need to do and need to accomplish if i make my mother as my benchmarking im still far away to get at a same level like her at least my mother when she's 22 she had found her other half means she already married with my father
meanwhile, im still nowhere im still finding the purpose of my life still try to rule out myself and im still far away from finding the other half of me
22 its like a magic number where ur think that u are big enough to make a big decision for ur life but u know deep in ur heart u still confused with ur choice
22  make me think harder than before lots of my friend already have their…

OPTICAL COMBUSTION ENGINE~~~~ A BRIEF INTRODUCTION

1.INTRODUCTION  Figure 1 : Optical Single Cylinder Engine Internal combustion (IC) performance is one of the important aspects in automotive industry. The higher the IC performance, the powerful the engine car to be, therefore cause the higher request between the lovers of high performance cars. However, engineers had faced lots of problem in the way to determine the exact and more accurate performance of IC engine. These problems happen due to lots of factor such as the material that IC engine made of from. The IC engine is made of from all-metal materials and this prevent engineers to gain a detailed insight of the mixing, combustion and emissions formation processes occurred in the cylinder of IC engine. Therefore, the Optical Engine has been introduced as the improvement to the original system. High-speed imaging combined with the optical access provided by a optical engine offer the ability to directly image and compare ignition and combustion phenomena of internal combustion engin…