Langkau ke kandungan utama

AWAK, SI PENCURI HATI


awak
tahu tak yang awak dah buat salah besar
mestilah awak tak sedar
sebab sebenarnya saya pun baru sedar
awak ada buat salah dekat saya
mesti awak pelikkan
apa salah awak sebenarnya
janganlah risau sebab salah awak tu
hanyalah antara awak dan saya

awak 
kalau awak nak tahu apa salah awak
awak kena janji dulu dengan saya
awak tak akan beritahu sesiapa
ini hanyalah rahsia kita berdua
awak, janji yer

awak
sebenarnyakan salah awak tak besar mana pun
tapi kesan dia sangat besar buat saya
saya tahu awak mesti tak sedar lansung
yalah, awakkan asyik sibuk saje

awak
sebenarnya
awak telah mencuri hati saya tau
betul saya tak tipu
saya pasti dan saya yakin
awaklah pencuri hati saya
sebab itulah semenjak jumpa awak
hati saya seperti tiada guna lagi
hati saya kosong sangat awak
seperti mencari sesuatu yang hilang
bila jumpa awak semula
barulah hati saya berirama kembali

awak, si pencuri hati
saya pun sebenarnya tak sedar
bila semua ini berlaku
tahu-tahu hati saya asyik menyeru nama awak
akal saya pulak asyik mencari ruang untuk bertemu
dan bibir saya asyik tersenyum bila sebut nama awak

awak, si pencuri hati
jenuh saya berfikir
bila masa awak mencuri hati saya ni
tapi sampai sekarang saya pun tak pasti
bila dan bagaimana
awak dapat peluang untuk curi hati saya

awak, si pencuri hati
walau saya tak pasti 
bila awak berjaya mencuri hati saya
tapi saya tahu
mesti saat itu saya sedang leka bersama awak
yalah, setiap masa saya kongsi bersama awak
memang sangat menyeronokkan
sampai saya alpa dengan waktu yang berlalu
sampai saya cuai untuk menjaga hati saya sendiri

awak, si pencuri hati
walau saya tak tahu 
bagaimana awak mencuri hati saya
tapi saya pasti
kalau bukan sekarang
suatu hari nanti pasti hati saya berjaya dicuri
yalah, awakkan mulut manis bila bicara
keletah awak selalu mengasyikkan
dan yang paling saya cair tengok awak
bila awak ketawa dan senyum

awak, si pencuri hati
boleh tak saya minta tolong
hati saya tu janganlah awak simpan lama-lama yer
kesianlah dekat saya
nak buat satu kerja pun tak menjadi

awak, si pencuri hati
kalau awak tak kisah
pulangkanlah semula yer hati saya
saya takut sangat
kalau awak simpan lama-lama
nanti saya jadi bangkai bernyawa
mandi tak basah
tidur tak lena
makan tak kenyang
jalan pun di awangan
sebab asyik teringatkan hati saya yang awak curi

awak, si pencuri hati
momento ini ikhlas untuk awak
tanda ingatan dari saya
yang awak pernah mencuri hati saya
mungkin kalau suatu hari nanti saya lupa
momento ini pasti ada buat kenangan
yang awaklah telah mencuri hati saya

Catatan popular daripada blog ini

COLLATERAL LIGAMENT TEAR : PATIENT'S GUIDE

A Patient's Guide to Collateral Ligament Injuries Introduction The collateral ligaments are commonly injured parts of the knee. An injury to these ligaments usually involves a significant force, such as a fall while skiing or a direct impact to the side of the leg. This guide will help you understand where the collateral ligaments are locatedhow a collateral ligament injury causes problemshow doctors treat the condition Anatomy Where are the collateral ligaments, and what do they do? Ligaments are tough bands of tissue that connect the ends of bones together. There are two collateral ligaments, one on either side of the knee, that limit side to side motion of the knee. The medial collateral ligament (MCL) is found on the side of the knee closest to the other knee. The lateral collateral ligament (LCL) is found on the opposite side of the knee. Together, the collateral ligaments also work with the posterior cruciate ligament (PCL) to prevent excessive motion of the tibia posteriorly…

PANTUN CINTA ~~ CILOK FROM MY TWEET

berhias tandu daun selasih raja dewata megah berarak kemarau rindu menghakis kasih goyahlah cinta dicumbu jarak
pena dilarik mengukir kalam kalam ditulis atas suasa wahai angin sampaikanlah salam salam rindu curahan rasa
tumbuh tinggi pohon akasia singgah kelana memahat kenangan pemilik cinta biarlah rahsia silalah tunngu kiriman undangan
Tengah menggeledah arkib twitter, terjumpa pantun ini Kalau dikenang balik, terasa lawak dan kelakar. Waktu tu rasanya tengah jakun lagi dengan twitter. Tak sah kalau tak sehari mengtweet. 
Tak pasti pantun ini tentang apa dan siapa. Tapi bila check tarikh, macam dekat dengan waktu PADU. So, maybe semangat berpantun tiba-tiba datang berdamping. 
Aku rasa mesti waktu tu, follower aku banyak yang muntah hijau. Aku pun sekarang bila baca balik pantun ni, rasa nak hentak kepala kat meja ja. It's so cheesy. 



GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY
So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny
and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD
 and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I will always try my best to find something that I think is the most suitable for you so, I will always…

I'm OFFICIALLY 22

im officially 22 years old now i seriouslt did not know what to feel its not like during my ten years ago where im feeling excited to celebrate my birthday nowafay im not felt it anymore its felt like a normal day where i need to do my chores and also need to solve my life's problem
well then if i think back that I already 22 it make me realize there are lots of things that I need to do and need to accomplish if i make my mother as my benchmarking im still far away to get at a same level like her at least my mother when she's 22 she had found her other half means she already married with my father
meanwhile, im still nowhere im still finding the purpose of my life still try to rule out myself and im still far away from finding the other half of me
22 its like a magic number where ur think that u are big enough to make a big decision for ur life but u know deep in ur heart u still confused with ur choice
22  make me think harder than before lots of my friend already have their…

OPTICAL COMBUSTION ENGINE~~~~ A BRIEF INTRODUCTION

1.INTRODUCTION  Figure 1 : Optical Single Cylinder Engine Internal combustion (IC) performance is one of the important aspects in automotive industry. The higher the IC performance, the powerful the engine car to be, therefore cause the higher request between the lovers of high performance cars. However, engineers had faced lots of problem in the way to determine the exact and more accurate performance of IC engine. These problems happen due to lots of factor such as the material that IC engine made of from. The IC engine is made of from all-metal materials and this prevent engineers to gain a detailed insight of the mixing, combustion and emissions formation processes occurred in the cylinder of IC engine. Therefore, the Optical Engine has been introduced as the improvement to the original system. High-speed imaging combined with the optical access provided by a optical engine offer the ability to directly image and compare ignition and combustion phenomena of internal combustion engin…