Langkau ke kandungan utama

CORETAN IKHLAS AWEK SPANAR~~~PAYAH JADI BUNGA SEKUNTUM


teringat teguran seorang teman di cafe waktu makan tengah hari :
untunglah kau yerk
dikelilingi lelaki-lelaki MALAYA
hensem2 doh kawan2 kau
(tak boleh puji lebih2, kalau ada yang membaca,
nanti kembang setaman)
dan aku hanya mampu tersenyum
jujur ada rasa bangga
hehehehehe

hakikatnya,
payah sebenarnya menjadi bunga sekuntum
dalam taman penuh kumbang
segalanya, rasa tak tentu
jujur, walau hampir empat tahun berkenalan
kadangkala, ada rasa akward

ada banyak sebab dan keadaan 
kenapa aku katakan payah
menjadi bunga sekuntum ni

#case pertama
kalau nak poteng kelas
memang tinggal harapanlah
memang jelas terang dan nyta
nampak sangat 
kalau aku tak datang kelas
so, tak boleh selalu sangat pontenglah

#case kedua
aku tak faham dan still tak tahu
apa sebenarnya anggapan diorang
 (especially cozmate melayu )
dekat aku
diorang anggap aku kawan atau
sometimes aku rasa
diorang anggap aku macam burden
paling tak suka kalau diorang rasa
ajaklah mid, kesian kot dia sensorang...
guys, please jangan layan macam tu
aku tak kisah kot
seriously, tak

#case ketiga
aku tak tahu kadangkala aku nak react camner
memanglah mulut diorang selalu cakap dan anggap
aku ni sefesyen ngan diorang
layman's term
diorang anggap aku macam budak2 laki
itu aku tak kisah
tapi yang aku kisahkan
bila diorang buat statement macam nie
"mid, kau cubalah make up cikit"
"mid, asyik pakai camnie jer, cuba bergaya cikit "
"mid, cuba span dan lembut sikit cam perempuan "
actually, kawan2 yang tercinta
kalau aku buat gaya mid feminin
takut korang jer tak selesa nanti
kalau nak aku ubah, senang jer
aku pun sebenarnya penat sudah
nak act ala-ala tough depan korang semua
bab yang bergaya tue
takkan ke kelas korang expext aku nak bergaya

#case keempat
sudah elok akak bergaya nanti
ada pulat mulut2 comel yang bercakap
"mid, tudung apa kau pakai nie, pelik jer aku negok"
"mid, apa pulak fesyen ko nie, macam lawyer jer"
nak kata tudung tu pendek, tidaklah
cuma ada ropol2 kecik
so, aku tak nampak apa peliknya kat situ
kalau aku pakai baju kurung pulak
ada pulak yang cakap 
"mid, ada kenduri ker hari nie"
nasib baik aku tak datang pakai kebaya ker
kalau yer, mahu terbalik dunia

#case kelima
aku seriously sangat tidak kisah
diorang anggap aku cam lelaki
tapi yang paling tak syok
bila diorang buat event
yolah,
jalan2 untuk brotherhood
boleh pulak tinggal aku
alasan mereka senang jer
mid, kau perempuan, tak sesuailah ikut kami
CISSSS
aku pun tahu manner kowt
apalah salahnya sekadar bagitahu
sekadar ajak2 ayam
aku pun bukannya free selalu 
nak ikut semua program brotherhood korang tue
aku pun ada life selain sculz mechy nie
at least, guys
inform jerlah aku
taklah terkejut aku nanti
tup tup
upload gambaq dan status 
siap hashtag #mekanik4thyear
lepas tue, ada pulak mulut2 gatal bertanya
"mid, kau okay tak dengan cozmate ko"
"apasal wei, ko tak ikut diorang ke situ.."
"kesian yerk kau, kena tinggal sensorang "
see, effect dia dekat aku
nak kena menjawab mulut2 comel yang bertanya tue
kalau sehari sampai sepuluh tanya amacam

serously,
sepanjang dekat USM nie
inilah entry paling berani mati aku pernah buat
entri nie wujud pun sebab
kena cerita yang buruk dulu
baru kita story yang baik2
dan aku pasti dan yakin
bab kebaikan nanti
mesti lagi banyak
kalau ada cozmate yang baca
seriusly, guys
please ubah cara korang
kalau tak semua pun
sikit jadilah kowt
by the way
kalau kata2 di entry kali ni agak kasar
mohon maaf awal2
sila nantikan next entry
pasal kengkawan cozmates yang superb nie
till then

Ulasan

  1. Mid..this is ili,haha jangan sedih2, kami kan ada. Takkan luput gadis-gadis di skul mekanik. We're one..apa-apa hal roger kami. Ramai yg caring pasal Mid sebenarnya..dont worry my dear :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..ILI oh ILI... mana ada sedih2...kalau saya sedih pun, apa guna.. sudah biasa.. merajuk sendiri, pujuk diri sendiri...thanks ILI.. tahu ramai yang caring pasal saya..LOVE ur ILI

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wonder nak tahu apa yg encik syamil saad tulis nie..

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. i wonder sape anonymous yg bagi statement ni. macam tahu je sape..puii tu terasa sgt kasar ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wonder jugak.. tp nampaknya anonymous yg ini dengan anonymous puii nie punya identiti yang sama..

      Padam
  5. Balasan
    1. tak tahu nak balas.. tak sure whether ini miss jiji or mister jiji..

      Padam
    2. jiji btol la..eee..mmy ni..sekeh kang..

      Padam
    3. hehhee... sorrylah sebab tak kenal awak yerk... kan suka tukar identiti..

      Padam
  6. asal mid gn cozmate? nmpk diorg mcm okey je. diorg buat ape kt akak mid

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini lg sorang anonymous yg saya agak adalah budak2 cozmate nie.. isshhh...

      Padam
  7. truknye budak2 mekanik..xsangka kan..btol ke mid?

    BalasPadam
    Balasan
    1. someonewhocareaboutfriendship28 November 2013 pada 10:33 PTG

      sebenarnya kami2 bergurau sj tanya sebegitu. sj nak bergurau senda menceriakan suasana.dah 4 tahun bersama kami tak kan tak kenal sikap suka joking kami tak kan itu pun nk terasa. kalau kawan lelaki pakai baju baru ke kasut baru ke mesti akan kena troll and bahan. dan kawan yg kena trol tu pun xamik hati apa pun. just gelak2 and enjoy the joke just a humor la mid biasa la dah semua laki2 mesti gurau2 melebih(for girl for laki biasa je) tu akan ada bila lelaki dh dominan dalam kelas... abeh tu nak ke kosmate skema?, tiada gelak tawa bergurau senda..serius memanjang. sentap sana sini kalo gurau2?.. nk ke macam tu? lg stress oww.. biar dapat kosmate gila2 hepi go lucky dari dapat kosmate jenis sendri2, tiada semangat brotherhood,kuat competitive,tikam belakang..(mcm zaman matrik aku)
      hamidah kenalah paham.. as a girl, u sorang2 sj dalam mekanik 4th year.. xsemua event kami boleh ajak join sekali. mcm pergi mandi manda. kami tak pakai baju tau mandi, then kami balik lewat2 malam. boleh ja kalo nk ajak u nk ikut tp. sebab kami still ada rasa nk menjaga maruah u as a girl. apa kata orang nanti dalam group ramai2 lelaki. then sorang u girl balik lewat2 malam mandi manda dngn laki xpakai baju.. apa pandangan orang sekeliling. dioran gtau ke yg u ni budak mekanik sorang je dalam group??. so kami sebagai lelaki pemikiran kami lain. memang kami nakal tp kadang2 tu kami menjaga jugak nama kawan2 kami.. and the problem is bila kiteorang kuar memang xbalik hari or balik siang. semua lewat2 malam.. tu yg masalah sikit.. but when u post something like this.. it show that u want the whole world know the bad about us je.. dalam setandan pisang xsemuanya busuk- someonewhocaresaboutfriendship

      Padam
    2. hahahaha.. yang ini sah2 tak baca betul2 entry saya... grow up lah cik anonymous... saya tulis ikut perpesktif saya.. and saya pun tulis jugak.. ini adalah yg busuknya..later saya akan cerita yg baiknya pulak.. well, for uinformation kalau dalam penulisan.. mesti ada twist macam nie... kena cerita buruk dulu, then cerita yang baik..baru orang akan impressed..kalau sy cerita yg baik jer, orang akan cakap betul ke writer nie.. cam tak betul jerrr... cam tipu jerr.. takkan life dia baik jer..
      and selain menulis suka2 at least saya harap blog saya ada iktibar yg dibawak.. at least, this entry will be good information for those girls outside there yg teringin nak amek mekanik...

      and untuk bab keluar2 tue, saya kan dah tulis saya pun ada manner sy sendiri... parents dan ilmu agama saya sudah cukup kowt utk saya fikir betapa x baiknya keluar dengan anda2 semua..dan seperti yang saya cakapkan juga at least bgtahu jer.. for my preparation kalau ada mulut2 comel bertanya taklah saya terkejut sangat.. sebagaimana entry saya ini yg saya tak sangka akan dikomen oleh anonymous yg banyak sebegitulah anda tak sangka betapa ramai orang melihat status 2 dan gambar anda yg diupload lalu membuat interpretation mereka sendiri tentang saya dan anda...

      Padam
    3. confirm2 anonymous yg tulis nie pun salah seorang cozmates saya... teruk tak teruk.. tepuk akal tanya hati cermin diri sendiri.. saya tak tulis pun dalam enty nie yg coz mate saya teruk.. saya cuma cerita kepayahan saya dari sudut perpesktif saya.. maap kalau cara saya membentuk cerita buat anda fikir anda teruk..

      Padam
  8. sebenarnya kami2 bergurau sj tanya sebegitu. sj nak bergurau senda menceriakan suasana.dah 4 tahun bersama kami tak kan tak kenal sikap suka joking kami tak kan itu pun nk terasa. kalau kawan lelaki pakai baju baru ke kasut baru ke mesti akan kena troll and bahan. dan kawan yg kena trol tu pun xamik hati apa pun. just gelak2 and enjoy the joke just a humor la mid biasa la dah semua laki2 mesti gurau2 melebih(for girl for laki biasa je) tu akan ada bila lelaki dh dominan dalam kelas... abeh tu nak ke kosmate skema?, tiada gelak tawa bergurau senda..serius memanjang. sentap sana sini kalo gurau2?.. nk ke macam tu? lg stress oww.. biar dapat kosmate gila2 hepi go lucky dari dapat kosmate jenis sendri2, tiada semangat brotherhood,kuat competitive,tikam belakang..(mcm zaman matrik aku)
    hamidah kenalah paham.. as a girl, u sorang2 sj dalam mekanik 4th year.. xsemua event kami boleh ajak join sekali. mcm pergi mandi manda. kami tak pakai baju tau mandi, then kami balik lewat2 malam. boleh ja kalo nk ajak u nk ikut tp. sebab kami still ada rasa nk menjaga maruah u as a girl. apa kata orang nanti dalam group ramai2 lelaki. then sorang u girl balik lewat2 malam mandi manda dngn laki xpakai baju.. apa pandangan orang sekeliling. dioran gtau ke yg u ni budak mekanik sorang je dalam group??. so kami sebagai lelaki pemikiran kami lain. memang kami nakal tp kadang2 tu kami menjaga jugak nama kawan2 kami.. and the problem is bila kiteorang kuar memang xbalik hari or balik siang. semua lewat2 malam.. tu yg masalah sikit.. but when u post something like this.. it show that u want the whole world know the bad about us je.. dalam setandan pisang xsemuanya busuk- someonewhocaresaboutfriendship

    BalasPadam
  9. hamidah, rasanya tak perlu kot nk luahkan perasaan tak puas hati kat blog2 ni...hal ini boleh memburukkan lagi hubungan sesama pelajar mekanik..ini kerana nampak sangat ditujukan kepada pelajar lelaki mekanik..memang semua paham hamidah ada cakap akan tulis yang baik2 pulak..rasanya tak perlu jugak kot..tambahan lagi, tak kan la nak pegi mana2 kena bagitau kat saudari hamidah, saudari hamidah pergi kemana2 pon ada beritahu kami ke??tidak jugak kan, mengikut pendapat saya la,kawan saudari hamidah yang 'bz body' sangat 2 tak berapa nak paham kot..mohon saudari memberi nasihat kepada kawan saudari..saya juga tertanya2, kenapa saudari berasa seperti dipinggirkan???sedangkan saudari yang selalu menghilangkan diri..sehingga pelajar2 mekanik pon tertanya2 dimanakah hamidah???hal ini benar2 terjadi, saya tidak tipu,maksudnya ramai lagi yang mengambil berat??adakah saudari beritahu kemana saudari pergi??//fikir la sejenak, jangan nak menerkam sahaja apa yang tidak puas hati..fikir sebelum bertindak..saudari ingat dengan cara ini akan mengeratkan silaturahim sesama pelajar mekanik ke??saya harap saudari paham dengan keadaan ini..mohon open minded selepas membaca ini..berfikir la seperti orang yang matang..peace

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha.. Please la. Ayat korang memang takleh blah.

      "saudari ingat dengan cara ini akan mengeratkan silaturrahim sesama pelajar mekanik ke??"
      "mohon open minded selepas membaca ini..berfikir la seperti orang yang matang..peace"

      serius aku cakap, korang memang tak baca betul2 entri mid ni.
      cuba la korang baca dengan gaya seolah-olah korang berada di tempat mid, baru korang tau sape matang sape tak matang.

      Padam
    2. for another misterious anonymous..
      1) thanks for read my picisan... and thanks too for leave your mark..
      2) sebenarnya, siapa yang tak matang di sini..saya atau saudara.. kalau saudara berani, silalah tinggalkan nama saudara.. sebabnya hanya mereka yang matang sahaja akan meninggalkan tanda mereka.. bukan seperti baling batu sembunyi tangan... saya musykil sama ada saudara ini saya kenal atau saudara sendiri tidak berani memperkenalkan diri..
      3) respons yang saya dapat tidaklah senegatif seperti saudar kerana semua pembaca2 saya sudah matang dan boleh berfikir sendiri..atau mungkin saudara terasa lebih kerana saudara terasa dengan entri saya... kalau begitu, mohon maaflah...
      4) saya tidak rasa saya memburukkan cozmates saya kerana saya berkongsi luahan saya melalaui pandangan saya sahaja dan kalau ada yang buruk pun di sini adalah tanggapan orang terhadap saya sendiri.. kerana ramai yang maklum lelaki memang kadangkala begini..dan paling busuk pun orang akan kata bahawasanya saya terlebih sensitif..
      5) saya tak nampak entri ini akan memburukkan hubungan pelajar mekanik..paling kurang pun hubungan antara sesiapa sahaja yang terasa dan berkomen di sini dengan saya.. dan saya berani meletakkan entri seperti ini kerana saya percaya akan tahap kematangan rakan2 cozmate saya untuk menilai segala yang saya tulis..
      6) "saudari hamidah pergi kemana2 pon ada beritahu kami ke??" saya tidak pernah kerana saya pergi dan tidak pernah mengupload gambar lalu menghashtag #4thyearmekanik... dan saya tidak pernah meletakkan komen2 yang tidak sepatutnya..
      7) untuk part terakhir saudara itu, memang saya akan memasukkan sebagai salah satu bahagian dalam coretan saya nanti..
      8) pada hemah saya, saudara sendiri yang mengeluarkan banyak rahsia dan membuka pekung saudara sendiri tanpa saudara sedari..

      Padam
    3. thanks to MR chok91..
      "serius aku cakap, korang memang tak baca betul2 entri mid ni.
      cuba la korang baca dengan gaya seolah-olah korang berada di tempat mid, baru korang tau sape matang sape tak matang."
      terima kasih kerana memahami...

      Padam
  10. tu la.....banyak sangat merapu n main2...sampai ak ckp bnda serius pon org ingt main2....pliss la

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

GOOD LUCK MY SISTER ON YOUR SPM

Dear my sister Najihah, I wish you the best for your SPM;s results. Whatever the result is, never lose faith A good results in SPM  as the people said is the good start for a better future but frankly speaking, its NOT a good results will not guarantee a good future because what FUTURE hold for you is still a SECRET that keep by the ALMIGHTY So, dear sister I wanna you to keep your head held high never compare the results with others whatever it is your result especially don't compare it among the siblings every one of us have their own hurdles and destiny and a reminder to you my dear sister you already decide what is your path do not think about what others get try the best what exactly in front of you do the best but keep in mind try to live your life to the fullest STUDY HARD PLAY HARD  and last but not least, remember always I will always support you you may think that I try to get you into something but I wi

SAYA BANGGA NAMA SAYA HAMIDAH !

Coz dah tak berapa betul kepala plus with mata yang tak reti nak tutup nih... mendorong aku untuk buat satu kerja yang boleh dikategorikan tak adanya faedah tapi sebab niat nak sangat mencuba.. so aku dengan bangga dan ragu mengKLIK cik Google and search for HAMIDAH.. and seriously terkejut dengan penemuan aku nih... tapi mulut bertambah senyum.. coz x expect akan found something new.... kelakar tak kelakarlah tapi memang menyejukkan hati dan meriangkan jiwa..heheheheheheh.. The reason adalah kerana I found out that my name which is HAMIDAH also was a name of one city.. betul ker fakta nih..ataupun auta.. jumpa kat WIKIPEDIA kot.... almost 100% right xcept ader someone else try autakan fakta.. itu hamba tolak ketepilah....kat bawah aderlah further explanation but simple... Hamidah  is a village in west-central  Yemen . It is located in the  San‘a’ Governorate .

USM VS UTP

alkisah nak jadikan citer... hari nih aku pegi KL ngah elok lepak ngan my family baru teringat HP yang dah lama tak dilihat and biler aku wak check up wau surprise hahahahahahaha aku dapat lak UTP macam daydream jer time baca mesej tuh tapi ntah kenapa aku tak rasa hepi sangat macam tak teruja tak macam masa aku dapat USM hari tuh rasa nak melonjak ke langit jer macam nak menari pun ader gak lepas dapat mesej terus aku call ARIF hahahahaha apa lagi report kat dier dier cam besalah hasut aku pergi situ bukan aku tak tau dier nak sangat aku study kat situ hahahahahha katanya aderlah kawan member... aper beza ker kawan ngan member tapi ntahlah aku tak tau nak kater aper aku macam lost macam orang angau ader gak lepas aku pikir2 rasa2 macam dah dapat petunjuk hahahahahaha isthiharah pun belum dah dapat petunjuk hebat gak daya instint aku nih banyak pro and kontra nya samaada USM atau UTP but frankly speaking IM fallin in love with USM even tak pernah pergi lagi kat situ... tapi in my head